Get Adobe Flash player

google-adwords Tworzenie dynamicznych reklam Google AdWords możliwe jest dzięki funkcji dynamicznego wklejania słów ( z angielskiego: dynamic keyword insertion ). Ponieważ sam kiedyś długo i bezskutecznie szukałem odpowiedzi na to pytanie postanowiłem o tym napisać. Nie będę natomiast pisał o tym czym jest AdWords i jak działa bo po pierwsze zakładam że czytelnicy tego artykułu mieli już styczność z tym systemem a druga sprawa to fakt że na ten temat jest w sieci mnóstwo artykułów. Funkcje dynamicznego wklejania reklam można wykorzystać do wygenerowania ogromnej ilości reklam często na mało powiązane słowa kluczowe obniżając tym samym koszty a zwiększając skuteczność. Generalnie sprawa jest prosta wystarczy w tytuł reklamy wmontować {KeyWord:tytuł_domyślny} w miejsce tytuł_domyślny wpisujemy tytuł który ukaże sie w przypadku gdy wpisana przez internautę fraza będzie zbyt długa. Przed { i za } możemy także wpisywać zwykły tekst np. nazwę firmy. W przypadku gdy całość stanie się zbyt długa możemy zrezygnować z tytułu domyślnego i wpisać samo {KeyWord}. Dzięki temu wyświetlana reklama będzie zawierać wpisane przez internautę słowa kluczowe z dużych liter, ( jeśli chcemy aby słowa w tytule były z małych liter wystarczy zmienić komendę na {keyword} – wiadomo o co chodzi ) mało tego słowa kluczowe zostaną wytłuszczone .

Dla przykładu jeśli mamy sklep internetowy może wyglądać to tak: {KeyWord:} Dostawa 0zł lub {KeyWord:ForceTech} Dostawa 0zł – gdzie ForceTech to nazwa naszego sklepu która ukaże się zamiast wyszukiwanej frazy w przypadku gdy ta będzie za długa. Musimy też pamiętać o zawarciu w grupie reklam odpowiednich słów kluczowych w tym przykładzie najbardziej pożądane będą nazwy urządzeń które sprzedajemy, i tak na frazę bosch 550 otrzymamujemy:

adwords_m

Jak widać wpisana w wyszukiwarkę fraza jest dodatkowo wytłuszczona co bardziej zachęca użytkowników do klikania w reklamę i zwiększa CTR. Tym sposobem możemy niewielkim wysiłkiem podsuwać użytkownikowi to czego właśnie szuka. Pamiętaj tylko że jeśli przesadzisz ze słowami kluczowymi możesz uzyskać efekt odwrotny do pożądanego! Dla przykładu jeśli sprzedajesz buty firmy X a w słowach kluczowych umieścisz szereg innych firm nie związanych z butami a np ze spodniami to internauta w większości przypadków nic nie kupi bo przecież szukał spodni a tu nagle ktoś mu wciska buty, efekt jest taki że Ty tylko straciłeś pieniądze a on więcej nie zajrzy do Twojego sklepu! Są oczywiście wyjątki od tej teorii …

Wróćmy teraz do CTR czyli stosunku procentowego kliknięć do odsłon danej reklamy. Po co zwiększać CTR ? Zwiększanie CTR ma dwie zalety.

1. Wyższa pozycja reklamy przy zachowaniu tych samych kosztów a co za tym idzie także możliwość zmiiejszenia kosztów przy zachowaniu pozycji.

2. Zwiększenie prawdopodobieństwa przeskoczenia naszej reklamy nad wyniki organiczne (naturalne) a jak pokazują badania Google górny lewy róg strony jest najatrakcyjniejszym miejscem na reklamę, zresztą nie trzeba na to specjalnych dowodów bo łatwo sie o tym przekonać samemu reklamując sie w AdWords.

Kliknij aby powiększyć …

adwords1m

1. linki sponsorowane nad wynikami organicznymi
2. linki sponsorowane
3. wyniki organiczne ( naturalne )

Mam nadzieję żę się komuś przyda i będę wdzięczny jeśli zalinkujesz ten wpis na swoim blogu lub stronie 😉

2 odpowiedzi na „Tworzenie dynamicznych reklam AdWords i zwiększenie CTR”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *